Duże wyróżnienie dla BCTiP

Duże wyróżnienie dla BCTiP

Otrzymaliśmy z Polskiej Organizacji Turystycznej oficjalne potwierdzenie certyfikacji na najwyżej sklasyfikowane Centrum Informacji Turystycznej w Polsce. Jesteśmy w gronie 40 czterogwiazdkowych certyfikowanych centrów.

W tym roku w Podkarpackiem przyznano 24 gwiazdki. Najwięcej – cztery gwiazki - otrzymały centra informacji turystycznej w Sanoku, Ustrzykach Dolnych i Jarosławiu. Trzy gwiazdki przypadły centrom informacji turystycznej w Cisnej, Lutowiskach, Przemyślu i Krośnie. Po dwie gwiazdki przyznano jednostkom w Stalowej Woli, Jaśle, Leżajsku, Łańcucie, Rymanowie Zdroju, Lesku, Dukli i Rudniku nad Sanem. Z kolei jedną gwiazdkę otrzymały: Tarnobrzeg, Baligród, Komańcza, Wisłok Wielki, Polańczyk, Rzeszów, Ulanow, a także Przemyśl (punkt w Schronisku Młodzieżowym PTSM „Matecznik”) oraz Leżajsk (punkt przy Muzeum Ziemi Leżajskiej).

Certyfikacja Informacji Turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona bardzo ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością standardu Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Jej celem jest:

  • tworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym;

  • zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej;

  • podejmowanie inicjatyw w tworzeniu i rozpowszechnianiu nowych produktów turystycznych;

Certyfikacja opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki. Proces prowadzony jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń jednostek informacji turystycznej. Certyfikacja przyznawana jest co dwa lata.

Korzyści z uczestnictwa w certyfikacji Informacji Turystycznej:

  • promocja na portalach POT i w mediach społecznościowych,

  • możliwość udziału w Konkursie POT „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce”,

  • włączenie bazy certyfikowanych CIT/PIT w system CRM (mailing o wydarzeniach, spotkaniach, działaniach i kampaniach POT),

  • organizowanie spotkań eksperckich z certyfikowanymi CIT/PIT (wg zapotrzebowania zgłaszanego przez CIT/PIT),

  • otwarcie możliwości prezentowania się podczas wydarzeń organizowanych przez POT

  • uczestnictwo w szkoleniach dla kadr IT w regionach Polski

  • członkostwo w Forum Informacji Turystycznej

  • współpraca w akcjach promocyjnych o charakterze ogólnopolskim.

 

Zobacz także